english
> Acasa
> Despre noi
> Activitati
> Proiecte
> Revista ABAC
> Diplome
> Ajutor / donatii
> Informatii utile
> Noutati
> Contact

 

 

inapoi

 Promovarea activitatilor "Invatamant pentru copii non-transportabili" si "Scoala Incluziva", 1999-2000
- cu suportul financiar al Abasadei SUA din Bucuresti -

Development and carrying out of auxiliary original educational materials

From the very beginning, our association used original educational materials (approved by the Ministry of Education), specially designed for children with communication problems, for improving their performances in writing and reading and in mathematics in the firsts school years.

Educational materials (design, prototype development and producing):

•  a multi-basic abacus , which explains how :

•  the numbers are built in,

•  operation are performed in binary system etc.

•  an arithmetic rule, with a double function:

•  to measure the size of a body

•  to perform the (+) and (-) operations using the sizes which we have found in the 1st stage

- an arithmetic house (to perform all the four arithmetical operations)

- a “domino” concerning the number parity

Auxiliary materials – according to the national curriculum to be used together with official handbooks (conception and editing):

•  Sheets and methodical guide (ABC and Mathematics for the first school year), Smart Printing House, Bucharest , 2001

•  Didactic riddles (7 booklets, among which only 3 booklets has been printed: ABC, Mathematics, Geography), Conphys Printing House, Rm.Valcea, 2001

•  About mathematics with Prof. Fatulescu (a guide for grammary school teachers and parents about teaching/learning mathematics in the first school years), Universitas Printing House, Bucharest , 2000

 

inapoi


VOCA - Leonardo da Vinci Project
Cititi ultimul articol
 
Noutati

 

1 Octombrie 2018 - A început Proiectul European: PeerCare

O provocare majoră politică și socială în Uniunea Europeană este îmbătrânirea populației și necesitatea de a asigura o îngrijire de calitate pe termen lung pentru numărul crescător de tineri ?i vārstnici dependenți.
Un îngrijitor al familiei este ”oricine, femeie sau bărbaț, care nu este îngrijitor profesionist, dar care, în mod implicit sau prin alegere, se îngrijește de o persoană dependentă în cercul său imediat” (Carta Europeană a îngrijitorilor de familie). Îngrijitorii de familie din întreaga Comunitate Europeană asigură peste 80% din îngrijire, iar femeile asigură aproximativ două treimi din îngrijire, adesea în detrimentul propriei vieți personale, familiale și/sau profesionale. (Centru European pentru Politică și Cercetare Socială, Viena, 2010)

Proiectul PeerCare își propune să contribuie la reducerea simptomelor ”stresului îngrijitorului” prin răspândirea unei noi abordări, cu furnizare de instruire informală, feedback și sprijin pentru îngrijitorii de familie, printr-o rețea online a unei rețele de comunități, cu acces la un itinerar de instruire pentru îmbunătățirea inteligenței emoționale.