english
> Acasa
> Despre noi
> Activitati
> Proiecte
> Revista ABAC
> Diplome
> Ajutor / donatii
> Informatii utile
> Noutati
> Contact

 

 

inapoi

"Integrarea copiilor cu dizabilitati (handicap) in scoala normala", 2001-2002
- cu sprijinul financiar al Secretariatului de Stat pentru Persoane cu Handicap -

 

Inclusive school. Integration of the disabled children in a normal school

 

Aim :

  • inclusion of the children with mobility impairments associated (not compulsory) with an easy mental handicap in regular schools (“inclusive school”)

 

What it means :

  • more than putting the pupils with a handicap in a normal class
  • a preparatory period before integration
  • a continuous support after integration

 

Beneficiaries :

  • 35 pupils, 7-12 years old, with mobility impairments associated (not compulsory) with an easy mental handicap, coming from financially and social disadvantaged families, who

•  either they didn't attend any sort of educational program

•  or they are coming from special schools

•  or they are attending a regular school but they have great difficulties to integrate themselves (due to several reasons: physical, psychical, social etc.)

 

What can we do for them :

•  need assessments

•  training sessions at their home, according their individual needs, aiming to achieve such a level allowing them

•  to attend a regular school (if they don't)

•  to obtain better scholar results

  • continuous support
  • mutual counseling between home teacher and school teacher
  • psycho-pedagogical counseling of children and their families

 

Results :

  • a better integration of disabled pupils in regular schools
  • preliminary preparation for integration of pupils don't attending a regular school
  • knowledge' assessment tools
  • psychological monitoring tools
  • a self-financing plan for this activity (by involving beneficiaries coming from families with financial possibilities, who can cover partially the costs)

 

inapoi


VOCA - Leonardo da Vinci Project
Cititi ultimul articol
 
Noutati

 

1 Octombrie 2018 - A început Proiectul European: PeerCare

O provocare majoră politică și socială în Uniunea Europeană este îmbătrânirea populației și necesitatea de a asigura o îngrijire de calitate pe termen lung pentru numărul crescător de tineri ?i vārstnici dependenți.
Un îngrijitor al familiei este ”oricine, femeie sau bărbaț, care nu este îngrijitor profesionist, dar care, în mod implicit sau prin alegere, se îngrijește de o persoană dependentă în cercul său imediat” (Carta Europeană a îngrijitorilor de familie). Îngrijitorii de familie din întreaga Comunitate Europeană asigură peste 80% din îngrijire, iar femeile asigură aproximativ două treimi din îngrijire, adesea în detrimentul propriei vieți personale, familiale și/sau profesionale. (Centru European pentru Politică și Cercetare Socială, Viena, 2010)

Proiectul PeerCare își propune să contribuie la reducerea simptomelor ”stresului îngrijitorului” prin răspândirea unei noi abordări, cu furnizare de instruire informală, feedback și sprijin pentru îngrijitorii de familie, printr-o rețea online a unei rețele de comunități, cu acces la un itinerar de instruire pentru îmbunătățirea inteligenței emoționale.