english
> Acasa
> Despre noi
> Activitati
> Proiecte
> Revista ABAC
> Diplome
> Ajutor / donatii
> Informatii utile
> Noutati
> Contact

 

 

inapoi

"Educatia copiilor netransportabili (cu dizabilitati, handicap)"

Linia de finantare: Dutch Cooperation Foundations pentru Europa Centrala si de Est

Durata proiectului: 1999-2000

Rezumat

Educarea si instruirea copiilor netransportabili, cu handicap locomotor, copii spitalizati sau copii cu nevoi speciale.

I. Scoala la domiciliu

Exista copii netransportabili, copii cu handicap locomotor care nu sunt capabili sa frecventeze nici o forma de educatie sau, chiar daca sunt capabili, fac acest lucru sporadic, intre tratamente sau spitalizari. Chiar daca legislatia specifica dreptul acestora de a fi scolarizati la domiciliu, scolile prevad doar sporadic profesori pentru ei.
Principalul argument il constituie insuficienta profesorilor. De fapt, profesorii nu sunt intersati sa faca acest lucru deoarece nu este o activitate obligatorie iar retributia este foarte scazuta. Ei prefera sa desfasoare activitati extra-scolare care sunt bine platite (de exemplu: meditatii pentru copii sanatosi provenind din familii cu posibilitati financiare).
In scopul de a raspunde acestei necesitati noi am organizat pentru ei scolarizarea la domiciliu.

Beneficiari

6-12 copii netransportabili cu varste cuprinse intre 7 si 19 ani, inclusiv cei alfabetizati.

Activitati

- Instruire - sesiuni de pregatire (cate 2 ore de 3 ori pe saptamana), inclusiv alfabetizarea acolo unde este cazul
- Dezvoltarea aptitudinilor (pictura, muzica etc.)
- Integrarea in societate. Ei au fost adusi la festivitatile scolare tinute cu ocazia Craciunului, Pastelui, Zilei Copilului, zilelor de nastere la Spitalul Marie Curie din Bucuresti. Ei au intalnit copii spitalizati si copii din scoala normala si au interpretat impreuna cantece si poezii. Ei au experimentat momente unice si deosebite, total diferite de existenta lor izolata.
- A fost elaborata o curricla speciala care sa raspunda nevoilor speciale ale fiecarui beneficiar.
- Beneficiarii au fost supusi unei observatii psiho-pedagogice speciale, inregistrandu-se evolutia si progresul lor intelectual, lingvistic si al nivelului de vointa si atitudine.

Rezultate

- Copiii au fost inregistrati in scoli normale.
- La sfarsitul anului scolar ei au dat teste si au obtinut certificate de absolvire, in conformitate cu pregatirea lor.
- Au fost deschise pentru ei noi posibilitati de cunoastere si de studiu.

New possibilities of knowledge and study by mean their own forces have been opened for all them. The pupils became more optimistic and new possibilities of social and professional integration have been opened for them.

II. Scoala in spital

Exista copii in Bucuresti (si in alte localitati, desigur) cu boli cronice, spitalizari succesive sau care necesita o perioada lunga de spitalizare. Intreruperea repetata a continuitatii activitatilor scolare pentru saptamani sau luni face imposibila recuperarea cunostintelor care au fost predate in acest timp de profesor la scoala.
Si , foarte important, copii isi pierd indemanarea de a citi, scrie, invata si gandi. Acest fapt are consecinte serioase, riscul fiind ramanerea copiilor pentru al doilea an in acceasi clasa sau chiar ca acesta sa abandoneze scoala.
In spatele acestor lucruri, spectrul esecului scolar produce un stress in psihicul copilului, fapt care poate avea consecinte periculoase asupra rezistentei psihice la boala,

Beneficiari

Aproximativ 850 de copii, cu varste cuprinse intre 7 si 16 ani (450 de copii de la Spitalul Fundeni si 395 de copii de la Spitalul Marie Curie).

Rezultate

- Toti copii au obtinut rezultate scolare bune in timpul perioadei de spitalizare.
- Va fi mentinut contactul cu scolile si cu familiile lor. Intorsi acasa, copiii au reluat cu succes programul scolar intr-o maniera activa.
- Discutiile cu copiii, familiile lor si personalul medical au revelat ca experienta izolarii din timpul spitalizarii nu a mai fost resimtita asa de mult si de intens decat in mod obisnuit si ei au devenit mult mai optimisti in privinta recuperarii lor.

inapoi


VOCA - Leonardo da Vinci Project
Cititi ultimul articol
 
Noutati

 

1 Octombrie 2018 - A început Proiectul European: PeerCare

O provocare majoră politică și socială în Uniunea Europeană este îmbătrânirea populației și necesitatea de a asigura o îngrijire de calitate pe termen lung pentru numărul crescător de tineri ?i vārstnici dependenți.
Un îngrijitor al familiei este ”oricine, femeie sau bărbaț, care nu este îngrijitor profesionist, dar care, în mod implicit sau prin alegere, se îngrijește de o persoană dependentă în cercul său imediat” (Carta Europeană a îngrijitorilor de familie). Îngrijitorii de familie din întreaga Comunitate Europeană asigură peste 80% din îngrijire, iar femeile asigură aproximativ două treimi din îngrijire, adesea în detrimentul propriei vieți personale, familiale și/sau profesionale. (Centru European pentru Politică și Cercetare Socială, Viena, 2010)

Proiectul PeerCare își propune să contribuie la reducerea simptomelor ”stresului îngrijitorului” prin răspândirea unei noi abordări, cu furnizare de instruire informală, feedback și sprijin pentru îngrijitorii de familie, printr-o rețea online a unei rețele de comunități, cu acces la un itinerar de instruire pentru îmbunătățirea inteligenței emoționale.