english
> Acasa
> Despre noi
> Activitati
> Proiecte
> Revista ABAC
> Diplome
> Ajutor / donatii
> Informatii utile
> Noutati
> Contact

 

 

inapoi

"Un model romanesc al scolii inclusive - primul an de scoala"

Linia de finantare: Programul PHARE

Durata: 1997-1998

Rezumat

Integrarea copiilor cu dizabilitati in scoala normala folosind un sistem alternativ de invatare. Proiectul se va desfasura la Scoala nr.115 din Bucuresti si la scolile nr.15, 35 si 37 din Constanta.

Scop

Includerea copiilor cu handicap locomotor, eventual asociat cu un usor handicap mental, in scoala normala

Ce inseamna scoala incluziva?

- mai mult decat aducerea copiilor cu handicap intr-o clasa normala
- o perioada de pregatire inainte de integrare
- sprijin continuu dupa integrare

Beneficiari

- 35 de copii cu varste cuprinse intre 7 si 12 ani, cu handicap locomotor asociat eventual cu un usor handicap mental, provenind din familii dezavantajate social si financiar care:

- nu au frecventat nici un fel de program educational
- provin de la scoli speciale
- frecventeaza scoala normala dar intampina mari dificultati de a se integra (din motive fizice, psihice, sociale etc.)

Ce putem face pentru ei?

- evaluarea nevoilor
- sesiuni de pregatire la domiciliul lor, tinandu-se seama de nevoile lor individuale
- frecventarea scolii normale (daca nu o frecventeaza)
- obtinerea unor mai bune rezultate scolare
- sprijin continuu
- sprijin mutual intre familie, profesor de sprijin si profesor
- consilierea pshiho-pedagogica a copiilor si a familiilor acestora

Rezultate

- o mai buna integrare a copiilor cu dizabilitati in scoala regulata
- pregatirea preliminara pentru integrarea copiilor cu dizabilitati care nu frecventeaza scoala normala
- instrumente de evaluare a cunostintelor
- instrumente de monitorizare osihologica
- un plan de autofinantare a acestei activitati (prin implicarea beneficiarilor care provin din familii cu posibilitati financiare care pot acoperi partial costurile

inapoi


VOCA - Leonardo da Vinci Project
Cititi ultimul articol
 
Noutati

 

1 Septembrie 2016 - A început Proiectul European: Asistent EU: Dezvoltarea unui curriculum VET pentru profilul asistentului personal pe baza Cadrului European al Calificărilor

Obiectivul principal al proiectului Asistent EU este de a contribui la dezvoltarea și punerea în aplicare a rolului profesional al asistentului (îngrijitorului) personal pentru persoane dependente; pentru realizarea acestui lucru este obligatoriu să se reglementeze atât rolul profesional cât și realizarea de cursuri educaționale în clasificarea națională a ocupațiilor (COR) cât și în cadrul european al calificărilor (CEC).  Proiectul își propune să înceapă să ofere module de învățare despre acest subiect, cu scopul de a face un prim pas pentru o reglementare eficientă a acestui profil profesional în țările europene în care nu este încă dezvoltat.