english
> Acasa
> Despre noi
> Activitati
> Proiecte
> Revista ABAC
> Diplome
> Ajutor / donatii
> Informatii utile
> Noutati
> Contact

 

 

inapoi

„Pasaport european pentru educatia profesionala în interventia timpurie - EBIFF”

Linia de finantare: Comisia Europeana, Programul Leonardo Da Vinci

Cod: A/04/B/F/PP-158.125

Coordonator: SINN, Graz , Austria

Durata:

Rezumat

Proiectul are la bază Intervenţia timpurie (IFF) pentru copiii cu dizabilităţi cu vârste cuprinse între 0-6 ani (în număr de 400.000 de copii în UE), care este o metodă holistică de intervenţie şi prevenire a dificultăţilor ce pot apărea în aceste cazuri pe termen lung. Această metodă a fost implementată în anii ’70 în întreaga Europă – folosindu-se o varietate de abordări legale, organizaţionale şi educaţionale. Persoanele care lucrează în intervenţia timpurie provin din diferite domenii, cum ar fi pedagogia teraputică, medicină sau desfasoară activităţi în domeniul serviciilor psihosociale. Mai multe ţări europene au adoptat deja standarde educaţionale pentru această profesie.

Prin acest proiect se propun ca obiective generale dezvoltarea sistemelor de instruire naţionale comparabile, la nivel formal şi informal, şi îmbunatăţirea accesului la instruirea profesională.

În cadrul proiectului, cele două obiective vor fi atinse prin elaborarea: unui Paşaport educaţional european de “Intervenţie Timpurie” (EBIFF) bazat pe Sistemul European de Transfer al Creditelor Universitare (ECTS), unui Instrument de auto-evaluare online a gradului de pregatire formală şi informală a profesioniştilor şi instituţiilor educaţionale care activează în domeniul intervenţiei timpurii şi a unor Comisii de certificare temporară, alcătuite din reprezentanţi ai instituţiilor educaţionale (inclusiv autorităţi publice care reglementează activităţile educaţionale), reprezentanţi ai organizaţiilor profesionale şi ai organizaţiilor de beneficiari. În procesul de derulare a proiectului, sistemul ECTS va fi introdus în ţările partenere şi va permite traducerea diferitelor trasee educaţionale, formale sau informale, în acest sistem. De asemenea, utilizarea sistemului ECTS în cadrul unor cursuri pilot în ţările participante va permite compararea şi transferul competenţelor dobândite. Durabilitatea va fi asigurată de strategiile de diseminare care vor fi implementate în cadrul acestui proiect.

Grupul ţintă primar al proiectului vizează experţi în intevenţia timpurie, implicaţi în îngrijirea şi terapia copiilor cu dizabilităţi sau aflaţi în situaţii de risc, şi părinţii acestora. Grup tinta secundar vizează familiile implicate (aproximativ 400.000 familii care au copii ce se încadrează în grupul ţintă primar, cu vârste între 0 si 6 ani). Proiectul se va derula până in 2007.

Nici o alta intervenţie nu este la fel de dificilă, deoarece intervenţia timpurie se produce în interiorul familiei, se bazează pe prognoze neclare şi operează cu o diversitate de metode ce depind de vârsta copilului, tipul handicapului, motivaţie etc. Comparabilitatea sistemelor educaţionale va permite elaborarea unui concept european unitar în ceea ce priveşte competenţele de bază necesare unui specialist în intervenţia timpurie. Acest concept impune instruire individuală de-a lungul întregii vieţi, pentru că nevoile fiecărei familii sunt unice şi nivelul de cunoştinţe existente în diverse domenii (neurologie, psihologie, genetică etc.) este în continuă creştere. Paşaportul Educaţional European sistematizează şi întregeşte formele individuale de acces la educaţie şi la obţinerea competenţelor si calificărilor necesare.

Pentru mai multe informaţii se poate consulta site-ul oficial al proiectului.

 

 

inapoi


VOCA - Leonardo da Vinci Project
Cititi ultimul articol
 
Noutati

 

1 Septembrie 2016 - A început Proiectul European: Asistent EU: Dezvoltarea unui curriculum VET pentru profilul asistentului personal pe baza Cadrului European al Calificărilor

Obiectivul principal al proiectului Asistent EU este de a contribui la dezvoltarea și punerea în aplicare a rolului profesional al asistentului (îngrijitorului) personal pentru persoane dependente; pentru realizarea acestui lucru este obligatoriu să se reglementeze atât rolul profesional cât și realizarea de cursuri educaționale în clasificarea națională a ocupațiilor (COR) cât și în cadrul european al calificărilor (CEC).  Proiectul își propune să înceapă să ofere module de învățare despre acest subiect, cu scopul de a face un prim pas pentru o reglementare eficientă a acestui profil profesional în țările europene în care nu este încă dezvoltat.